Alexandra Svobodová Gálová

Praha 7 - Letná
Artual - umělecká škola Praha 7
Letohradská 62
+420 776 051 610
alexandra.galova@me.com

FAQ

Co Vás v souvislosti s pilates napadne?

Co je pilates?

Cvičební metoda, která posiluje, protahuje a formuje tělo, vrací vitalitu, zlepšuje náladu a sebevědomí. Napravuje špatné pohybové návyky a držení těla, zlepšuje dýchání. 

Autorem je Joseph Hubertus Pilates (1883-1967), Němec, který emigroval do USA, kde otevřel studio v sídle New York City Ballet.  V Americe se stal pilates velmi populární mezi herci, tanečníky, zpěváky a časem se rozšířil i mezi laickou veřejnost a do celého světa. 

Moc se mi líbí jeho výrok: “Doporučuji všem moje cvičení, udělá vás šťastnějšími. Od té doby co cvičím jsem nebyl nemocný, nebral jsem nikdy ani aspirin. Jím to co mám rád. Kdyby lidi viděli, jak žiju – kouřím, piju víno a miluji – nevěřili by tomu. Láska! Bez té jste mrtví!”

Kdo může tuto metodu cvičit?

Všichni .. mladí, staří, muži, ženy i děti, těhotné i po porodu, tanečníci, sportovci i neaktivní jedinci, pacienti po rehabilitaci, hubení i korpulentnější, lidi zatížení stresem a napětím .. 

Za jak dlouho můžu vidět změny na svém tělě?

Brzy :-) Záleží od intenzity cvičení, doporučuje se cvičit 2x - 3x týdně (svalová paměť trvá 3 dny), ideálně v kombinaci s aerobním cvičením (min. svěží chůze) a aspoň 1x týdně pod dohledem vyškoleného instruktora. Osvědčila se mi také kombinace s Pozdravem slunci a Pět Tibeťanů, které zaberou pár minut a dodají tělu energii a svěžost. 

Populární je teze:     Po 10 cvičeních pocítíte rozdíl.

                                    Po 20 cvičeních uvidíte rozdíl.

                                    Po 30 cvičeních budete mít nové tělo. 

Nejste zvědaví? :-)

Pomůže mi technika pilates odstranit bolesti zad?

Rozhodně. 

Můžu pomoci pilates zhubnout?

Ano. 

Bude moje tělo díky pilates pružnější a ohebnější?

Ano.

Je možné pokračovat v jiném cvičení (posilovna, aerobní cvičení) když jsem začal/a cvičit pilates?

Jistě. Pilates skvěle doplňuje všechny pohybové aktivity, ne jenom doplňuje, ale i zlepšuje. 

Jak se mám obléci? 

Pohodlně. Je důležité, aby byl oděv flexibilní, a zároveň přiléhavý, abyste mohli pozorovat správné provedení pohybů, artikulaci páteře atd. Vhodné je vrstvení. Já nejraději nosím jako základ bavlněný celotrikot, na který kombinuju tílko/top/elastickou sukni a návleky (ponožky kloužou, cvičky omezují), je mi tak teplo a zároveň mám stabilitu.

Kdo je Ron Fletcher?

Následovník J.H.Pilatese, jeho přímý žák, představitel tzv. West Coast Pilates (Californie), který obohatil techniku pilates o práci s ručníky tzv. "Ron Fletcher towelwork".